TWO MONTHS DOWN! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van tessanouk-in-ZA - WaarBenJij.nu TWO MONTHS DOWN! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van tessanouk-in-ZA - WaarBenJij.nu

TWO MONTHS DOWN!

Door: Tess & Nouk

19 April 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Godsakkers, wat gaat de tijd snel. Twee maanden voorbij, nog vier te gaan. En we hebben nog niet eens een kwart van wat we kunnen zien, gezien in dit land..

Maar goed, waar waren we gebleven? De crèche die wij geschilderd hebben is zo goed in de smaak gevallen dat wij nu “hoofd schilder de crèches” zijn geworden. Vanaf eind mei komen er groepen Amerikaanse vrijwilligers die negen dagen vrijwilligerswerk gaan doen. Zij hebben één dag gereserveerd om met ons crèches op te knappen in de township! Nog meer mensen blij maken dus!

Ook zijn we nog steeds druk bezig met het festival organiseren! Wij zijn nog steeds projectleiders, wat betekent dat we er nog steeds niet uit zijn geschopt. Zijn we toch nog ergens goed in!
Zoals jullie misschien al wisten, moeten wij voor dit festival een Street Soccer Tournament organiseren. Voetbal betekent veel voor de jongeren in een township en dit spelen ze dan ook allemaal met super veel plezier. Nu is het zo, dat voetbal altijd wordt gezien als een mannensport en dat meisjes maar iets anders moeten gaan doen, zoals netball. Dat is een soort korfbal en dit moet dan de meisjessport voorstellen in de townhip. Wij willen daar verandering in brengen en laten merken dat vrouwen wel degelijk kunnen en mogen voetballen. Daarom zijn wij met een regel gekomen; elk team dat zich inschrijft voor street soccer moet minimaal twee meisjes in het team hebben. Daarnaast, mag het eerste doelpunt alleen gescoord worden door een meisje. TOP IDEE! Danku, danku.

En dan nu het SUPER TOFFE NIEUWS! Wij krijgen midden juni bezoek, van niet zomaar iemand, nee nee. Van de leukste Rotterdammert (na Tess dan) die af en toe bivakkeert bij haar ouders in Schiedamcity, maar het meeste van de tijd in Breda rondbanjert. Deze Hollandse vrouw loopt nog maar een aantal weken stage bij het Nieuwe Luxor in Rotterdam, wat zeer goed bevalt. Ook houdt deze schoonheid van een biertje, vaak van te veel bier, een dansje en een babbel. Ze is 1m 75cm, blond haar, heeule grote kont, schoenmaat 38/39 en een oogverblindende lach. Dames en heren, wij krijgen bezoek van de enige echte LOTTE RIETVELDT! Het mocht tijd worden.
De drie leden van de bende van ellende die in Zuid-Afrika rond gaan reizen, wie verzint het.. nou wij dus. Wij gaan namelijk onder andere de Garden Route naar Kaapstad doen! Het plannen, reserveren van hostels en het bezoeken van alles en nog wat, moet nog allemaal gepland en bedacht worden. Als mensen tips hebben, horen wij het graag! Bijna drie weken in te vullen, moet lukken toch?

Voorderest hebben wij niet echt wat meegemaakt. Het gaat nog steeds goed met ons. Nog steeds geen mankementen of pijntjes. Nog geen enge ziektes of in ieder geval niet dat we merken. Het alcohol gehalte ligt elke week nog steeds boven verwachting, het voedsel gaat er prima in en we denken zeker aan de vitamientjes! Het weer laat ons de afgelopen dagen een beetje in de steek, maar we hebben goede hoop dat de zon ergens deze week nog te voorschijn komt! Verder is Hennie al twee keer geopereerd. Eén keer aan zijn koppeling en de andere keer aan z’n accu. Hij heeft het overleeft en rijdt nu beter dan ooit.

Als reminder nog even: 11 augustus verwachten we jullie allemaal in Breda om te vieren dat het leukste stel weer terug is en leven in de brouwerij gooit.

Oh en, we missen de “liefdeskaartjes” of de “we missen jullie” kaartjes. Dus voor de mensen die ineens een kaartje willen versturen naar ons: 27 Marshall Road, 6013 Humewood, Port-Elizabeth. Geen druk ofzo..

Oké, dit was het weer.

• 23 April 2016 - 13:06

Til Van Grinsven:

Hoi, dames
    Goed bezig zeg !!
    En dat de vrouwen gelijke rechten krijgen zo hoort het toch .
    Jullie hebben het goed naar je zin met veel alcohol maar hoe zit het met de jongens

• 28 April 2016 - 15:39

Anouk:

Heee Til,

Super leuk dat je onze blogs leest!
    Met de alcohol en de vrouwen rechten zit het wel goed, maar ik ben bang dat er dit jaar npg steeds geen neger mee op wintersport gaat.. Haha.